Metinis Visuotinis asociacijos susirinkimas: patvirtintos metinės finansinės ataskaitos, aptartos teisėkūros aktualijos

Š.m. kovo 6 d. įvyko asociacijos „Lietuvos gėrimai“ visuotinis narių susirinkimas. Jame dalyvavo Emilis Ruželė, Lietuvos verslo konfederacijos, kurios nariais asociacija yra, generalinės direktorės pavaduotojas, kuris trumpai pristatė konfederacijos iniciatyvą dėl gynybos mokesčio. Taip pat įžvalgomis dalijosi Aplinkos ministerijos Atliekų politikos grupės vyriausioji specialistė Valdonė Daugėlaitė Šuškevičė, kuri pateikė Reglamento dėl pakuočių ir pakuočių atliekų apžvalgą.
Vėliau asociacijos nariai turėjo laiko ne tik įdomioms diskusijoms, tačiau ir asociacijos direktorės Gintės Levišauskaitės pristatymui apie praėjusiais metais asociacijos nariams labiausiai rūpestį kėlusius įstatymų projektus, taip pat asociacijos įsitraukimą į skirtingų darbo grupių veiklą. 

Visuotinis asociacijos narių susirinkimas: nauja funkcinių gėrimų kategorija, buteliukai su pritvirtintais kamšteliais ir industrijai aktualūs teisėkūros klausimai

Spalio 19 d. asociacija „Lietuvos gėrimai“ surengė visuotinį narių susirinkimą, kuris šį kartą vyko asociacijos narių „Coca-Cola HBC Lietuva“ biure. Į šį susitikimą susirinko gausus narių būrys, kurie ne tik dalijosi industrijos aktualijomis, tačiau į savo ratą priėmė ir naują narį.

Naujas asociacijos narys - UAB „Idrinq“

Antrąjį kartą šiais metais suorganizuotas asociacijos „Lietuvos gėrimai“ visuotinis susirinkimas vyko gyvai. Jame prisistatė UAB „Idrinq“ vadovė Jurga Turūtė, kuri daugiau papasakojo apie šį unikalų funkcinį gėrimą. „IdrinQ“ pagrindinė savybė yra ta, jog jis ypatingu būdu maitina žmogaus nervų ląsteles ir raumeninius audinius. Tai vienintelis pasaulyje gėrimas, savo sudėtyje turintis alpha-lipo rūgšties, L-arginino ir B grupės vitaminų kompleksą, tad dėl šios unikalios sudėties jis veikia stimuliuojančiai ir skatina žmogaus produktyvumą“, - teigė UAB „Idrinq“ atstovė.

Asociacijos nariai turėjo progą ne tik padegustuoti minėtąjį gėrimą, tačiau užduoti įvairių klausimų bei pasidalinti patarimais ir įžvalgomis. Naujųjų narių prisistatymas buvo palydėtas balsavimu ir priėmimu į asociacijos gretas.

„Coca-Cola HBC Lietuva“ pristatė - naujus buteliukus, su pritvirtintais kamšteliais

Vėliau „Coca-Cola HBC Lietuva“ Korporacijos reikalų ir tvarumo vadovė Inga Lungė pristatė kompanijos „ESG 2022“ ataskaitą, akcentuodama realius įmonės nuveiktus darbus siekiant išsikeltų tvarumo tikslų. „Tvarumas integruotas į visus mūsų verslo aspektus. Jis yra fundamentalus pagrindas mūsų verslo strategijai, kuria siekiame kurti vertę ir dalintis ja su suinteresuotomis šalimis. Tvarumas nusako, kaip mes vykdome savo veiklas ir vystome ryšius“, - sakė I. Lungė. Pristatymo metu ji taip pat paminėjo, kad „Coca-Cola“ buteliai ir skardinės Lietuvoje yra 100 % perdirbamos. Nuo 2001 m. plastikinių pakuočių svoris sumažintas daugiau nei 45 %. Pastaraisiais metais sumažėjo ir stiklinių butelių bei 330 ml talpos skardinių svoris, todėl dabar jos yra 10 % lengvesnės. Į pakuotes įmonė žiūri kompleksiškai, todėl dangtelių svorį per pastaruosius 13 metų sumažino net 31 %. „Mums labai svarbu mažinti į aplinką patenkančio plastiko kiekį ir pakartotinai jį naudoti. Lietuvoje 2022 m. net 91 % mūsų pakuočių buvo perdirbta. Kad pakuočių surinkimas ir perdirbimas būtų dar efektyvesnis, likus metams iki Europos Sąjungos vienkartinių plastikų reglamente nustatyto termino, pradėjome diegti naujus prie butelių kamštelių tvirtinamus priedus“, - pabrėžė I. Lungė. Čia pat visi susirinkusieji galėjo apžiūrėti „Coca-Cola Tvarumo ekspoziciją“, kurioje eksponuoti ne tik minėti prie buteliukų tvirtinami kamšteliai, bet ir „KeelClip“ technologija, nauja patobulinta transportavimo plėvelė, išploninti buteliukų ir preformų pavyzdžiai bei kt.

Gėrimų industrijai aktualūs teisėkūros klausimai

Renginio pabaigoje asociacijos direktorė Gintė Levišauskaitė pristatė gėrimų industrijai svarbias teisėkūros aktualijas, tarp kurių, priimtas mokestis už aplinkos teršimą kombinuotų, plastikinių, PET pakuočių atliekomis už tą pripildytų kombinuotų, plastikinių, PET pakuočių kiekį, kuris buvo neperdirbtas. Taip pat G. Levišauskaitė trumpai aptarė įstatymo projektą dėl draudimo neatlygintinai dalinti vienkartines plastikines pakuotes viešojo maitinimo įstaigose ir kokias pasekmes tai gali turėti asociacijos nariams. Galiausiai trumpai buvo aptartas Europos Komisijoje šiuo metu nagrinėjamas „Pakuočių ir pakuočių atliekų reglamentas“. Asociacijos nariai turėjo ne vieną pastebėjimą ir klausimą dėl šio reglamento ir kitų teisėkūros klausimų, tad vyko produktyvi diskusija.

Asociacijos „Lietuvos gėrimai“ visuotiniame narių susirinkime iškeltas tikslas – didinti visuomenės pasitikėjimą industrija

Praėjusią savaitę įvyko asociacijos „Lietuvos gėrimai“ visuotinis narių susirinkimas, kuriame po beveik trejų metų pertraukos nariai susitiko ir diskutavo gyvai. Susirinkimas vyko Lietuvos verslo konfederacijos patalpose, kurios nariais yra ir asociacija “Lietuvos gėrimai” bei prasidėjo LVK generalinės direktorės Inetos Rizgelės sveikinimo žodžiu. Susirinkimo metu buvo aptarti 2022 m. asociacijos veiklos rezultatai, peržiūrėta finansinė ataskaita, o diskusijos skirtos aktualiausiems industrijos iššūkiams aptarti. Asociacijos direktorė Gintė Levišauskaitė pristatė tikslus 2023-iesiems. Anot jos, daugiausia dėmesio bus skiriama stiprinti asociaciją, pritraukiant naujus narius bei plečiant partnerių tinklą. Taip pat atstovaujant asociacijos narių poziciją verslo reguliavimo klausimais, siūlant sprendimus ir teikiant tarptautine praktika paremtas pozicijas. „Šiemet esame iškėlę tikslą didinti visuomenės pasitikėjimą nealkoholinių gėrimų industrija ir nealkoholinių gėrimų kategorijomis, daugiau komunikuoti su visuomene“, - sakė G. Levišauskaitė.

Praėjusiais metais asociacija „Lietuvos gėrimai“ aktyviai įsitraukė teikdama komentarus įvairioms ministerijoms. Atstovavo narių poziciją ženklinimo, atliekų susidarymo gamyboje, taršos mokesčio, užstato sistemos plėtros, privalomo gėrimų pakuočių pakartotinio panaudojimo ir kitais klausimais. Daug dėmesio buvo skiriama dalyvaujant aktualiuose renginiuose ir apvaliojo stalo diskusijose, tarp kurių, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos renginys dėl reklamos savitvarkos institucijų, Lietuvos gamtos fondo renginys „Nauji ES reikalavimai dėl Tvaraus maisto sistemų“, konkurencijos tarybos renginys dėl nesąžiningos prekybos ir santykių su didžiaisiais prekybos tinklais. G. Levišauskaitės teigimu, stengiamasi į gėrimų industrijai aktualius klausimus žiūrėti plačiai, vertinant ir identifikuojant visus aspektus, kurie tiesiogiai liečia asociacijos narių verslus.

Asociacijos „Lietuvos gėrimai“ narystė apima Lietuvos verslo konfederaciją ir Asociaciją „Baltic gastronomy leaders“. Be to, asociacija aktyviai dalyvauja įvairiose institucijų darbo grupėse, tokiose kaip LR Aplinkos ministerijos darbo grupė pakuočių atliekų tvarkymo sistemai tobulinti, LVK gėrimų gamintojų ir importuotojų darbo grupė, LVK pakuočių darbo grupė, Kvalifikacijos ir profesinio mokymo plėtros centro sektoriniame profesiniame komitete, ŽŪM dekarbonizacijos darbo grupėje (žiedinės ekonomikos klausimai) ir kitose. Asociacija taip pat yra LR Aplinkos ministerijos ir LR Žemės Ūkio ministerijos socialiniai – ekonominiai partneriai.

G. Levišauskaitės teigimu, asociacija stengiasi į gėrimų industrijai aktualius klausimus žiūrėti plačiai, vertinant ir identifikuojant visus aspektus, kurie tiesiogiai liečia asociacijos narių verslus. „Akivaizdu, kad šiais metais laukia nemažai klausimų, galinčių stipriai paveikti mūsų asociacijos narių verslus. Tarp svarbiausių, teisės aktų pakeitimai ir jų laikymosi užtikrinimas, kad pramonė atitiktų nuolat besikeičiančius reglamentus ir standartus tiek nacionaliniu, tiek Europos Sąjungos mastu. Tai apima pakuočių, atliekų tvarkymo ir perdirbimo taisykles, taip pat maisto saugos ir kokybės standartus. Taip pat tvarumas ir žiedinė ekonomika, kurios derinimas su pasauliniais tvarumo tikslais ir žiedinės ekonomikos principų priėmimas tampa vis svarbesnis“, - asociacijos narių visuotinio susirinkimo metu kalbėjo asociacijos direktorė. Ji taip pat pabrėžė, kad gėrimų pramonė turi sutelkti dėmesį ir į vartotojų pageidavimus bei besikeičiančius įpročius. Vartotojų pomėgiams pereinant prie sveikesnių ir tvaresnių pasirinkimų, gėrimų pramonė turi prisitaikyti ir kurti naujoves, kad atitiktų šiuos naujus poreikius. Tai apima naujų produktų, tokių kaip nealkoholiniai ir mažai cukraus turintys gėrimai, kūrimą, skaidrumo ir vartotojų švietimo skatinimą.

Dar vienas industrijai aktualus iššūkis, kuris tebesitęsia nuo pandemijos pradžios, pasak G. Levišauskaitės, tai tiekimo grandinės sutrikimai. „Pasaulinė pandemija sukėlė didelių tiekimo grandinių sutrikimų visame pasaulyje. Lietuvos gėrimų pramonė, kaip ir daugelis kitų, turi prisitaikyti prie šių iššūkių, įskaitant žaliavų prieinamumo ir kainos, transportavimo, darbo jėgos svyravimus“, - sakė asociacijos „Lietuvos gėrimai“ direktorė.

Pasibaigus visuotiniam narių susirinkimui, pokalbiai ir diskusijos netilo. Įvairių įmonių atstovai sutiko, kad gyvai vykstantys susitikimai leidžia aiškiau suvokti ir įvardyti klausimus, aktualius visiems asociacijos nariams, aiškiau matyti galimas asociacijos veiklos kryptis.

Kasmetinio Gėrimų pramonės forumo metu aptarti šiandienos rinkos iššūkiai ir galimybės

Š.m. balandžio 16 d. įvyko kasmetinis asociacijos organizuojamas renginys - Gėrimų pramonės forumas.

Šių metų renginio tem - rinkos iššūkiai ir inovacijos gaiviųjų gėrimų pramonėje.

Kaip ir kiekvienais metais šiuo renginiu siekiama sudaryti galimybę rinkos dalyviams bei suinteresuotosioms šalims dalintis informacija apie rinkos naujienas bei tvaraus verslo principus gaiviųjų gėrimų industrijoje. Renginyje dalyvavo verslo, valstybinių institucijų, NVO atstovai.

Renginio metu pranešėjai kalbėjo apie vartotojų įpročių pokyčius, vyraujančias tendencijas, kokios pakuočių inovacijos taikomos šiandieninėje gėrimų pramonėje ir su ja susijusiose sferose bei su kokiais iššūkiais susiduria verslas įgyvendinant ES Žaliajį kursą.    

Apie vartotojų įpročių pokyčius pandemijos metu kalbėjo mūsų ilgamečių partnerių UAB “Nielse” atstovas Justinas Bagdonavičius. Jis atkreipė dėmesį, kad pastarąjį pusmetį visos Baltijos šalys didžiausią dėmesį skyrė sveikatai, palyginus su ekonominiais ar darbo išsaugojimo klausimais. Taip pat labai išaugo maisto prekių apsipirkimas internetu, ypač antrojo karantino metu. Iš impulsinių prekių labiausiai augo sausainių ir energinių gėrimų pardavimai. Iš gaiviųjų gėrimų be energinių gėrimų taip pat augo šaltos arbatos bei gazuotų gėrimų pardavimai. Pastaruoju metu taip pat augimas ryškus buvo ir bio prekių paklausoje. Dar viena svarbus aspektas - pakuotė. Pranešėjas pasakojo, kad ypatingai krito pardavimai gėrimų stiklinėje taroje, o tuo tarpu PET pakuotėje augo. Taip pat labiausiai augo gėrimų 2l pakuotėse pardavimai. O iš skonių, kaip ir visada lyderiavo kolos, apelsinų bei tonico gėrimai. Išaugo ir švelniai gazuoto vandens pardavimai.

Antrąją renginio temą apie EU Žaliajį kursą bei jo keliamus iššūkius bei galimybes pristatė asociacijos nario UAB “Putokšnis” generalinis direktorius Dovydas Stulpinas. Jis kalbėjo apie tai jog verslui rūpi tarša, kurią paliekam po savęs dėl besaikio vartojimo, rūpi ką paliekam ateinančiom kartom. Verslas taip pat supranta, kad perteklinis vartojimas turi kainą, iš to ir gimė Žaliasis kursas. Šiandien žiediškumas pasauliniu mąstu siekia 14 poc., tai yra labai nedidelis skaičius, turint galvoje, kad tik tiek pakuočių yra surenkama, perdirbamos ir panaudojama iš naujo, nekalbant apie praradimus, kurie įvyksta perdirbimo procese. Kita problema ir iššūkis, kad perdirbtos pakuotės negrįžta į tą pačią pakuotę ir nueina visai į kitas industrijas. Tuo tarpu surinktos pakuotės ir perdirbtos į tokią pačią pakuotę kiekis siekia tik iki 2 proc. Visa kita pasiskirsto tarp deginimo, sąvartynų bei patekimo į aplinką. Pranešimo metu buvo aptarta ir EK vienkartinio plastiko direktyva, kuri numato, kad tam tikri produktai (labiausiai randami aplinkoje, vandenyse) uždraudžiami, o jiems naudojamos alternatyvos. Direktyva siekia, kad mažėtų maisto ir gėrimų pakuočių dydis, daugiau būtų naudojamos daugkartinės pakuotės. Pirmieji direktyvos reikalavimai žymėti pakuotes ateina jau nuo š.m. liepos 1d. PET pakuotei išskirta didelė skiltis direktyvoje, kuria siekama ES iki 2025 m. surinkti 77 proc. šios kategorijos pakuočių ir iki 2029 m. 90 proc. PET pakuočių. Dabar Lietuvoje turėdami užstato sistemą, surenkame apie 94 proc PET pakuočių. Ši sistema puikiai pasiteisina pas mus, tačiau kaip pavyks ES mąstu pasiekti numatytų užduočių sunku prognozuoti, nes tai tiesiogiai priklauso nuo kiekvienos šalies narės pasirinktų veiksmų kaip tą tikslą pasiekti. Direktyvoje taip pat numatytas tikslas, kad iki 2029 m. kiekviename PET butelyje iki 3 l talpos 30 proc. sudarytų perdirbtas PET. Dar vienas direktyvos pokytis - nuo 2024 m. ES visi gėrimų butelių kamšteliai turės būti integruoti į butelį ir negalės būti atskiras darinys. Paskutinis direktyvos kampas - padidinta gamintojo atsakomybė, kai gamintojas įpareigojimas, kad jo išleidžiama į rinką pakuotė būtų surinkta, perdirbta ir grąžinta atgal. Dovydas atkreipė dėmesį, kad pandemijos metu dauguma projektų, skatinančių “žalinti” pakuotę ir “žiedinti” atliekų srautus sustojo. Taip pat vartojimui persikėlus į namus, žmonės mažiau PET butelių nešė į taromatus, iš to iškilo kita problema - perdirbto butelio savikaina pradėjo augti ir tai iššaukė tokias pasekmes, kad vis tik niekas nenori mokėti papildomų pinigų už tvarumą, vien tam, kad būti tvariu. Pirminės žaliavos kainos, buvusios stabilios, paskutiniais mėnesiais labai sparčiai augo, net 100 eur/toną kas mėnesį. Kalbant apie inovacijas, tai pagrindinė jų yra plastikai, atsirandantys iš atsinaujinančių šaltinių. Vien per 2020 m. šioje kategorijoje atsirado per 50 naujų bioplastikų rūšių. Bio plastikai kuriami iš cukranendrių, kukuruzų, pasėlių ir kt. Tyrimai rodo, kad mokslas ir technologijos eina į prekį, atrandama vis daugiau alternatyvų plastikui gaminamam iš pirminių naftos produktų. Taip pat atsiranda alternatyva mechaniniam perdirbimui - cheminis perdirbimas. Žinoma, artimiausius 10 m. šis būdas dar bus vystumas ir dar anksti prognozuoti, kada cheminis perdirbimas pasieks mechaninio perdirbimo lygį, tačiau šis būdas stipriai sumažintų naftos poreikį, mažintų išmetamą co2 kiekį. Tai 5 kartus mažiau žalingas aplinkai perdirbimo būdas, lyginant su mechaniniu.

Trečiajį pranešimą skaitė asociacijos nario “Coca-Cola HBC” kompanijos atstovas, svečias iš Lenkijos Krzysztof Baczyński. Jis pristatė kompanijos “Worls Without Waste” strategiją, kurios ambicija surinkti ir perdirbti 100 proc. kompanijos išleidžiamų pirminių pakuočių, taip pat skatinti žmonių sąmoningumą pakuočių surinkimo bei aplinkosaugos klausimais. Kompanija tai daro pasitelkdama savo partnerius tiek vietiniame, tiek tarptautiniame lygmenyje bei kitus įmanomus išteklius. Taip “Coca-Cola HBC” tampa įkvepiančiu pavyzdžiu kitiems rinkos dalyviams. Kompanija įsipareigojo iki 2025 m. į rinką pateikti pakuotes, kuriose yra 30 proc. perdirbto PET. Pranešimo taip pat buvo pristatyta nauja inovatyvi pakuotė KielClip, laikanti skardines gėrimų pakuotes. Ši pakuotė pagaminta iš popieriaus ir taip sumažina kompanijos į rinką išleidžiamą plastiko kiekį bei mažina poveikį aplinkai.

Paskutinį pranešimą renginio metu skaitė mūsų partnerių Viešbučių ir restoranų asociacijos nariai UAB “Sangaida”. Kompanijos, kuri rinkai tiekia vienkartinius indus, produktų grupės vadovas Tadas Navickas pasakojo kaip realiai sekasi prisitaikyti prie EK vienkartinio plastiko direktyvos keliamų reikalavimų, bei kokios vienkartinių indų inovatyvios alternatyvos yra siūlomos. Jis akreipė, kad vienkartinių indų poreikis Horeca sektoriuje labai išaugo pandemijos metu, nes užsidarius restoranams, maistas buvo užsakinėjamas išsinešimui ar į namus. Nuo liepos 3 d. direktyva įgalioja iš rinkos išimti polirtireno putplasčio gaminius, o tai reiškia, kad iš šioms medžiagos pagamintiems gaminiams, kurių rinkoje yra parduodama daugiausia, reikia ieškoti alternatyvų. Naujienos yra - tvaresni vienkartiniai indai: cukranendrių, bambukiniai, palmių lapų indeliai, taip pat bioplastikai pagaminti iš kukuruzų, cukrinių runkelių minkštinimo arba krakmolo, kuris laikomas itin ekologišku ir juo yra dengiami visi popieriniai indai. Didžiausias iššūkis, kad tvarūs vienkartiniai indai taip pat gerai išlaikytų šilumą kaip ir pagaminti iš putplasčio. Būtent ši savybė yra svarbiausia, norint, kad maista neatšaltų, užsisakius jo į namus. Nuo liepos 3 d. taip pat uždraudžiami vienkartiniai įrankiai, šiaudeliai, maišikliai kavai ir lėkštės pagaminti iš plastiko. Siūlomos alternatyvos - mediniai įrankiai, šiaudeliai iš metalo, kviečio šiaudo, makaronų bei populiariausi - pagaminti iš popieriaus.

Gerimu forumas 2.png

Įvyko pirmasis naujojo sezono Asociacijos visuotinis narių susirinkimas - svečiuose ir Aplinkos ministerijos atstovai

Rugsėjo 9 d. įvyko pirmasis šį sezoną nuotolinis Asociacijos visuotinis narių susirinkimas. Susirinkimo metu nariai ne tik aptarė industrijos aktualijas, bet ir klausė svečių iš Nielsen bei LR Aplinkos ministerijos pranešimų.

Nielsen atstovas pristatė naujausią rinkos apžvalgą, aptarė kaip kito vartotojų įpročiai bei kokią įtaką tam padarė covid-19 virusas bei karantinas. Taip pat buvo pristatyta lyginamoji analizė su kitomis Baltijos šalimis. Atkreiptas dėmesys, kad lietuviai ir latviai didžiausią susirūpinimą turi dėl sveikatos, kai tuo tarpu estus labiausiai neramina ekonomikos klausimai. Karantino metu pasikeitę vartotojų įpročiai labiausiai išryškino šias tendencijas: žmonės pradėjo pirkti tik reikalingiausius produktus, daugiau buvo perkama prekių su nuolaidomis ir nors bendrai perkama buvo mažiau, tačiau renkamasi didesnės produktų pakuotės.

Aplinkos ministerijos Atliekų politikos grupės atstovai aptarė ES reikalavimus mažinti tam tikrų vienkartinių plastikinių gaminių vartojimą ir mūsų šalies veiksmus jiems įgyvendinti. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos dėl tam tikrų plastikinių gaminių poveikio aplinkai mažinimo reikalavimai turi būti perkelti į nacionalinius teisės aktus iki 2021 m. liepos 3-osios. Tą dieną įsigalios draudimas tiekti rinkai iš polistireninio putplasčio pagamintą gėrimų tarą ir puodelius, įskaitant jų kamštelius ir dangtelius, bus įvestas privalomas gėrimų indelių žymėjimas. Nuo 2025 m. plastikinių gėrimų butelių, kurių pagrindinė sudedamoji dalis yra polietileno teraftalatas („PET buteliai“), sudėtyje privalės būti bent 25 proc. perdirbto plastiko, nuo 2030 m. - bent 30 proc.

Posėdžio metu Aplinkos ministerijos atstovai isipareigojo ir paruošė Asociacijai raštą dėl ES nuosavo neperdirbto plastiko ištekliaus. Juo pažymima, jog nuosavas išteklius, grindžiamas neperdirbtų plastiko pakuočių atliekų kiekiu, bus nacionalinis įnašas ir tiesiogiai ūkio subjektų ir gyventojų nepalies.

Verslo žinios - apie Gėrimų pramonės forumą bei situaciją gaiviųjų gėrimų rinkoje

Š.m. lapkričio 27 d. “Verslo žinių” pagrindinė dienos tema buvo apie situaciją gaiviųjų gėrimų rinkoje bei lapkričio 21 d. įvykusį, asociacijos “Lietuvos gėrimai” organizuotą, Lietuvos gėrimų pramonės forumą, kurio tema šiais metais buvo “Tvarumas gaiviųjų gėrimų pramonėje”. Straipsnyje cituojama asociacijos direktorė Gintė Levišauskaitė, tikrųjų narių atstovai: Vidas Komparskas UAB “Eckes -Granini Lietuva” rinkodaros vadovas, Jaakas Mikkelis UAB “Coca - Cola HBC” Lenkijos ir Baltijos šalių padalinio vadovas ir asociacijos partnerių “Nielsen” atstovas Justinas Bagdonavičius.

Gaiviųjų gėrimų rinka ir toliau stabiliai auga, kaip ir vartotojų pasitikėjimo indeksas. Dėl to pamažu keičiasi ir pirkėjams aktualiausios temos – nors augančios maisto kainos išlieka vienas didžiausių mūsų vartotojų rūpesčių, jo reikšmė mažėja, kaip ir nerimas dėl darbo vietos saugumo. Tuo pat metu lietuviams vis labiau rūpi jų sveikata ir vaikų gerovė. Tai – signalas ir gaiviųjų gėrimų gamintojams. Šiame segmente jau kuris laikas vyrauja sveikatos, natūralumo, ekologijos tendencijos ir šie dalykai vartotojams darosi vis aktualesni.

Daugiau apie tai “Verslo žinių” straipsniuose “Gaiviųjų gėrimų vartojimas atsigauna, bet gamintojams prireiks išradingumo”: https://www.vz.lt/pramone/2019/11/27/gaiviuju-gerimu-vartojimas-atsigauna-bet-gamintojams-prireiks-isradingumo?utm_source=nl&utm_medium=email&utm_campaign=naujienlaiskis-bendras&address=Z2ludGUubGV2aXNhdXNrYWl0ZUBnbWFpbC5jb20


IMG_8320 (1).jpg

Įvyko kasmetinis Gėrimų pramonės forumas

2019 m. lapkričio 21 d. įvyko trečiasis Gėrimų pramonės forumas organizuojamas asociacijos „Lietuvos gėrimai“.

Šių metų forumo tema  –  Tvarumas gaiviųjų gėrimų pramonėje.

Gėrimų pramonės forumo tikslas buvo sudaryti galimybę rinkos dalyviams bei suinteresuotosioms šalims dalintis informacija, žiniomis apie rinkos naujienas ir tvaraus verslo principus gaiviųjų gėrimų pramonėje bei dalintis pasiekimais šioje srityje. Renginio metu buvo aptartas vartotojų požiūris į produktų tvarumą, vyraujančias tendencijas, kokios tvarumo koncepcijos bei inovacijos taikomos šiandieninėje gėrimų pramonėje bei su ja susijusiose sferose.

Siekdama sukurti platformą dalintis žiniomis ir diskutuoti, asociacija „Lietuvos gėrimai“  renginyje kvietė dalyvauti visus rinkos dalyvius bei suinteresuotąsias šalis, kuriems aktuali forumo tema.

Renginyje dalyvavo gaiviųjų gėrimų gamintojai ir importuotojai, pakuočių gamintojai, valdžios institucijų bei NVO atstovai.

Renginio metu pranešimus skaitė Nielsen atstovas Justinas Bagdonavičius, Coca-Cola HBC Lietuva komunikacijos vadovė Gabrielė Šerėnienė, SUN365 bendraįkūrėjas Algirdas Zabarauskas bei Horeca sektoriaus atstovė, viešbučio “Romantic” vadovė Dovilė Šipelienė.

Pirmojo pranešimo metu Nielsen atstovas pristatė kokios yra gaiviųjų gėrimų rinkos tendencijos bei kaip keičiasi vartotojų pirkimo įpročiai bei kaip jie supranta tvarumą. Gaiviųjų gėrimų rinka pastaruoju metu auga ir ypač auga vandens bei sveikesnių gaiviųjų gėrimų alternatyvų pardavimai. Tyrimai rodo, kad vartotojai visuose Baltijos šalyse šiuo metu itin daug dėmesio skiria savo sveikatos bei geros savijautos palaikymui, todel vis dažniau renkasi sveikatai palankius produktus. Taip pat buvo kalbama apie vartotojų pasitikėjimo indeksą, apsipirkimo tikslus bei tai, kaip vartotojai šiandien renkasi ne tik sau, bet ir aplinkai palankius produktus.

Coca-Cola HBC Lietuva komunikacijos vadovė Gabrielė Šerėnienė pristatė kompanijos tvarumo koncepciją ir kaip ji praktiškai įgyvendinama Lietuvoje. Tvarumas - tai finansinių, socialinių, aplinkosaugos poreikių valdymas, atsakingai ir etiškai siekiant sėkmingo augimo. G.Šerėnienės pristatytė kompanijos iniciatyvas visuose tvarumo sąvoką apimančiose srityse. Pavyzdžiui, jos teigimu, ekonomikos srityje kompanija iki 2025 m. įsipareigojo 25 proc sumažinti kalorijų kiekį gazuotuose gaiviuosiuose gėrimuose, sveikatos srityje iki 2020 m. visame gaiviųjų gėrimų asortimente sumažinti prodėtinio cukraus kiekį 15 proc.,o socialinėje srityje iki 2025 m. užtikrinti, kad 50 proc vadovų pocizicijų užims moterys.

SUN365 savo pranešime kalbėjo apie ekologiją plastikiniame buteliuke bei akcentavo, kad tvarumo fone vis svarbesnė tampa gėrimų pakuotė. Lietuviškos gėrimų gamintojų kompanijos yra itin inovatyvios ir jau šiandien siūlo tokias pakuotes, apie kurias likusi maisto pramonės industrija tik svajoja. SUN365 pirmieji pristatė ekologiškiausią buteliuką Lietuvoje, pagamintą iš 100 proc atsinaujinančių šaltinių: 75 proc iš perdirbto plastiko ir 25 proc iš gamtinės kilmės plastiko išgaunamo iš cukranendrių. A. Zabarausko teigimu, gaminant SUN365 buteliukus nebekuriama naujo plastiko, o panaudotas plastikas vėl ir vėl būna perdirbamas ir tinkamas saugiai naudoti kitus kartus. Taip sumažinamos CO2 emisijos 55% ir išpildomas esminis žiedinės ekonomikos principas.

Paskutinio pranešimo metu viešbučio “Romantic” vadovė dalinosi įžvalgomis, kaip tvarumas suprantamas Horeca sektoriuje bei kalbėjo apie savo asmeninę patirtį kuriant tvarumo principus atitinkantį viešbutį bei restoraną. D.Šipelienė išskyrė tiek iššūkius, su kuriais susidurė, tiek privalumus kuriant unikalią viešbučio koncepciją. Viešbučio vadovė pasakojo apie įgytus Žalio rakto bei kitus sertifikatus, zero waste strategiją, tvarų požiūrį į išteklius ir naudojamą žalią energiją, viešbučio klientams skirtą elektromobilių įkrovimo stotelę bei galimybę nemokamai naudotis dviračiais, naudojamas tik ekologiškas buities priemones ir kosmetiką bei kitas išskirtines paslaugas ir produktus. Šie principai jaučiami ir restorano veikloje: šiaudeliai ir kita dalis išsinešimui skirtų indų yra pagaminti iš kukurūzų. Ši produkcija yra pagaminta iš gamtai draugiškų medžiagų, tad tinka ne tik perdirbimui, bet ir greitai suirsta.  Pranešimo metu D.Šipelienė atskleidė ir planus artimoje ateityje netgi kurti tvarų restorano meniu.

 

IMG_20191121_104538_resized_20191121_035352671.jpg
IMG_8280.jpg
IMG_8283.jpg
IMG_8286.jpg
IMG_8289.jpg

Narystė asociacijoje "Baltic Gastronomy Leaders"

Asociacija “Lietuvos gėrimai” tapo Asociacijos “Baltic Gastronomy Leaders” nare.

Baltic Gastronomy Leaders yra konfederacijos pagrindais 2018 metais sukurtas Lietuvos maisto ir kitų žemės ūkio produktų gamintojų organizacijų susivienijimas, kurio pagrindinis tikslas – padėti gamintojams eksportuoti savo produkciją, didinti gaminamų produktų bei jų kokybės žinomumą užsienio rinkose, auginti jų pridėtinę vertę.

Kartu su naujais partneriais kursime didesnę vertę mūsų asociacijos nariams.

Asociacijos narių delegacija lankėsi VšĮ "Užstato sistemos administratorius" būstinėje

Š.m. gegužės 30 d. “Lietuvos gėrimų” delegacija vyko į VšĮ “Užstato sistemos administratorius” būstinę. Apsilankymo metu USAD vadovas G.Varnas vedė ekskursiją, pasakojo apie organizacijos bei pačios sistemos veiklą, aprodė skaičiavimo centrą bei vėliau pristatė vartotojų pasitenkinimo sistema apklausos rezultatus ir diskusijos metu atsakė į gamintojų klausimus.

61290701_10219931495303262_7781769893199740928_n.jpg
61521974_10219931495503267_6444168033270235136_n.jpg
61768997_10219931493463216_1466490538537517056_n.jpg
61462147_10219931497943328_3423039766126395392_n.jpg

Asociacijos nariams - individualus Konkurencijos tarybos seminaras

Asociacija "Lietuvos gėrimai" kartu su asociacija "Lietuvos maisto pramonė" š.m. balandžio 4 d. savo narius kvietė į individualų Konkurencijos tarybos seminarą.

Konkurencijos taryba atlieka didelę rinkos galią turinčių mažmeninės prekybos įmonių („IKI“, „MAXIMA“, „NORFA“, „RIMI“, „LIDL“) priežiūrą ir susitikimo metu  pasidalino savo darbo patirtimi didžiųjų prekybos tinklų priežiūros klausimais bei aptarė asociacijos nariams svarbius klausimus.

Konkurencijos taryba atlikusi Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo įgyvendinimo stebėseną, iš maisto prekių ir gėrimų tiekėjų sulaukė atsiliepimų, kad didelę rinkos galią turinčios mažmeninės prekybos įmonės vis dar primeta tiekėjams nesąžiningas tiekimo sąlygas, teikia nepagrįstus reikalavimus bei įpareigojimus, perkelia tiekėjams savo veiklos riziką.

Kadangi tiekėjams vis dar trūksta žinių apie “krautuvių” įstatymu suteiktas teises ir apie draudžiamus mažmeninių prekybos įmonių veiksmus, Konkurencijos taryba individualiame seminare suteikė daugiau informacijos, kaip įstatymu užtikrinama maisto prekių ir gėrimų tiekėjų bei didelę rinkos galią turinčių mažmeninės prekybos įmonių interesų pusiausvyra. Susitikimo metu specialistai konsultavo gamintojus, kaip elgtis pastebėjus, kad mažmeninės prekybos įmonės galimai pažeidė organizaciją vienijančių narių interesus.

Taip pat renginio metu buvo pristatyta mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų atmintinė.

image1 (12).jpeg

Europos vartotojų dienai skirta konferencija „Vartok atsakingai“

Š.m. kovo 19 d. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba Kaune organizavo tradicinę, Europos vartotojų dienai skirtą, konferenciją "Vartok atsakingai”.

Šioje konferencijoje Asociaciją "Lietuvos gėrimai" atstovavo vieni iš asociacijos tikrųjų narių UAB "Eckes - Granini Lietuva". Renginio metu įmonės marketingo direktorius Vidas Komparskas skaitė pranešimą tema "Verslo vaidmuo atsakingo vartojimo kultūros kūrime". Pranešėjas pristatė įmonės vykdomas iniciatyvas, tvarios ir darnios veiklos strategiją bei pabrėžė, kad atsakingo vartojimo skatinimas turėtų būti kiekvieno socialiai atsakingo verslo dalis.

P1010369.JPG
IMG_20190314_095919.jpg

Verslo žinios - apie Gėrimų pramonės forumą bei rinkos tendencijas

Š.m. vasario 1 d. “Verslo žinių” pagrindinė dienos tema buvo apie pokyčius gaiviųjų gėrimų rinkoje bei praeitų metų pabaigoje įvykusį, asociacijos “Lietuvos gėrimai” organizuotą, Lietuvos gėrimų pramonės forumą. Straipsnyje cituojama asociacijos direktorė Gintė Levišauskaitė, tikrųjų narių atstovai: Marius Gudauskas UAB “Eckes -Granini Lietuva” generalinis direktorius, Evaldas Vagnoris UAB “Coca - Cola HBC Lietuva” Baltijos šalių didžiųjų klientų prekybos vadovas ir Dovydas Stulpinas UAB “Putokšnis” generalinis direktorius bei asocijuoto nario SUN 365 vienas įkūrėjų Algirdas Zabarauskas.

Gaiviųjų gėrimų rinka pastaruoju metu auga, prie to prisidėjo ne tik sėkminga vasara bet ir patys gamintojai, puikiai prisitaikantys prie besikeičiančių vartotojų poreikių bei rinkai pristatantys vis daugiau sveikesnių gėrimų alternatyvų. Taip pat vartotojams šiandien rūpi ne tik gėrimo sudėtis ar skonio savybės, bet ir dėmesys aplinkosaugai. Daugiau apie tai “Verslo žinių” straipsniuose “Ilga vasara ir naujovės sustabdė gaiviųjų gėrimų rinkos kritimą” bei “Gaiviųjų gėrimų pramonėje grožio ir skonio nebeužtenka”.

https://www.vz.lt/agroverslas/maisto-pramone/2019/02/04/tendencijos-gaiviuju-gerimu-pramonejegrozio-ir-skonio-nebeuztenka?utm_source=nl&utm_medium=email&utm_campaign=naujienlaiskis-premium&address=Z2FicmllbGUuc2VyZW5pZW5lQGNjaGVsbGVuaWMuY29t&fbclid=IwAR3YF_lWZOLf2N7wX-b0wDv0IEOD9_vnVIlfrZwk00bpioVLDmi0ITKIGHI

Straipsnis VŽ.jpeg

Įvyko antrasis Gėrimų pramonės forumas

2018 m. gruodžio 12 d. įvyko antrasis Gėrimų pramonės forumas organizuojamas Asociacijos „Lietuvos gėrimai“.  Džiaugiamės, kad jau antrąjį kartą renginys vyko Lietuvos verslo konfederacijos, kurios nariai esame, patalpose. Renginį atidarė Lietuvos verslo konfederacijos generalinis direktorius Andrius Nikitinas bei Asociacijos „Lietuvos gėrimai“ direktorė Gintė Levišauskaitė.

Šių metų forumo tema - gaiviųjų gėrimų pramonės atsakas į besikeičiančius vartotojų poreikius.

Gėrimų pramonės forumo tikslas - sudaryti galimybę rinkos dalyviams dalintis informacija, pasiekimais, žiniomis su suinteresuotomis šalimis apie tai kaip gaiviųjų gėrimų pramonė adaptuojasi prie rinkos, vartotojų ir aplinkos pokyčių tiek produktų receptūros, tiek pakuotės atžvilgiu. Renginio metu buvo aptarta kokios tendencijos vyrauja, su kokiais iššūkiais susiduriama bei kokios inovacijos taikomos šiandieninėje gėrimų pramonėje.

Siekdama sukurti platformą dalintis žiniomis ir diskutuoti, asociacija „Lietuvos gėrimai“  renginyje kvietė dalyvauti visas suinterasuotasias šalis. Susirinko pramonės, įvairių institucijų bei ministerijų ir kitų glaudžiai susijusių sričių atstovai.

Renginio metu pranešimus skaitė asociacijos „Lietuvos gėrimai“ valdybos pirmininkas, UAB „Coca-Cola HBC Lietuva“ Baltijos šalių didžiųjų klientų prekybos vadovas Evaldas Vagnoris, asocijuoto nario “SUN 365” bendraįkūrėjas Algirdas Zabarauskas bei tikrojo nario UAB „Putokšnis“ generalinis direktorius Dovydas Stulpinas.

Šiandieniniai vartotojai keičiasi kaip ir jų vartojimo įpročiai. Žmonės vis daugiau dėmesio skiria sveikai gyvensenai, mitybai, aplinkosaugai, ieško sveikesnių produktų alternatyvų bei inovacijų, domisi žiedinės ekonomikos bei tvarumo principais.

Pirmojo pranešimo metu Evaldas Vagnoris pristatė kokios yra gaiviųjų gėrimų rinkos tendencijos bei kaip keičiasi vartotojų pirkimo įpročiai. Gaiviųjų gėrimų rinka pastaruoju metu auga ir ypač auga sveikesnių gaiviųjų gėrimų alternatyvų pardavimai. Tyrimai rodo, kad vartotojai visuose Baltijos šalyse šiuo metu itin daug dėmesio skiria savo sveikatos bei geros savijautos palaikymui, todel vis dažniau renkasi sveikatai palankius produktus.

Antrojo SUN 365 pranešimo metu Algirdas Zabarauskas kalbėjo apie savo patirtis bei su kokiais iššūkiais jiems tenka susidurti pristatant rinkai sveikesnes gėrimų alternatyvas. SUN 365 yra Nr. 1 vaisių kokteiliai Lietuvoje ir savo kategorijos lyderiai Baltijos šalyse, rinkoje esantys jau 5 metai. Pranešimo metu buvo išskirti šie pagrindiniai iššūkiai, kurie stabdo vartotojus nuo sveikesnės mitybos: Edukacijos apie sveiką mitybą stoka; Patogumas vartojant sveikesnius maisto produktus bei Įperkamumas subalansuotos ir sveikos mitybos. Taip pat buvo išskirti iššūkiai, kurie yra patiriami siūlant sveikesnius produktus: Investicijų poreikis įrenginiams įsigyti bei procesams suvaldyti ir Marketingas – kaip pasiekti dabartinį vartotoją, iškomunikuoti apie produktą.

Trečiojo pranešimo tematika - žiedinės ekonomikos iššūkiai. Dovydas Stulpinas kalbėjo apie tai kas iš tikrųjų yra žiedinė ekonomika. „Skirtingai nuo „imk – gamink – išmesk“ modelio, žiedinė ekonomika siekia kiek įmanoma sumažinti atliekų kiekį ir išteklių naudojimą pažangiu produktų projektavimu, pakartotiniu produktų naudojimu ir taisymu, perdirbimu, darniu vartojimu ir naujoviškais verslo modeliais, kurie, pavyzdžiui, kaip alternatyvą gaminio įsigijimui siūlo jo nuomos, skolinimo ar dalijimosi juo paslaugą.“ Taip pat buvo kalbama apie PET pakuočių situaciją Europje bei rPET trūkumą: „PET butelių vidutiniškai yra surenkama iki 55% Europoje. Iš jų tik iki 10-25% yra perdirbama antrinė žaliava ir grįžta atgal į PET ruošinių/butelių gamybą (bottle-to-bottle). Visa kita perdirbta žaliava keliauja į kitas pramonės šakas. Pagrindinė problema: neužtikrinant didesnio pakuočių surinkimo, geresnės atliekų tvarkymo sistemos ir aukštos antrinės žaliavos kokybės (kurią leistų panaudoti maisto/gėrimų pramonei), ES keliami tikslai nėra lengvai pasiekiami. Kas už visa tai mokės? Privalu investuoti į infrastruktūrą, technologijas, vartotojų ugdymą ir švietimą.“ – kalbėjo Dovydas Stulpinas.

 

48379364_10218643768630900_4644593048532025344_n.jpg
47577915_10218643768550898_4563445903536422912_n.jpg
48361494_1168638203304172_5322422214501335040_n.jpg
48366668_714927158889290_1680639940083318784_n.jpg

Asociacija dalyvavo forume "World Without Waste" Vienoje

Asociacijos “Lietuvos gėrimai” direktorė š.m. spalio 17-18 d. dalyvavo The Coca Cola Company ir Coca Cola Hellenic Bottling Company organizuojamame kasmetiniame suinteresuotųjų šalių forume Vienoje, Austrijoje.

Šių metų forumo tema buvo “World Without Waste” (Pasaulis be atliekų). Jame buvo akcentuojama trijų sudedamųjų dalių strategija: pakuočių dizaino, pakuočių surinkimo ir bendradarbiavimo. Tam, kad būtų pasiekti užsibrėžti tikslai, dėmesys turi būti kreipiamas į visą pakuotes gyvavimo ciklą: butelių ir skardinių dizainą, gamyba, jų surinkimą, perdirbimą bei antrini panaudojimą.

Plastiko, kaip medžiagos pakuotėms gaminti, panaudojimas per 50 metų išaugo daugiau kaip 20 kartų. Jeigu atitinkami veiksmai nebus daromi, šis skaičius prognozuojama išaugs dvigubai per ateinančius 20 metų. Globaliu mastu 95 proc. plastikinių pakuočių po pirmojo panaudojimo yra išmetamos. Kiekvienais metais Europoje yra sugeneruojama 25 milijonai tonu plastiko atlieku, tačiau tik mažiau nei 30 proc. yra surenkama ir perdirbama.

Forumo metu buvo pabrėžta, kad būtent pramonė gali atlikti esminį vaidmenį ieškant tvarių sprendimų šiandienos aplinkosaugos iššūkiams įveikti. Tačiau tik su vartotojų ir valstybinių institucijų pagalba gali būti pasiekti geriausi rezultatai, todėl atsakingi esame visi.

Forumo metų buvo diskutuojama žiedinės ekonomikos klausimais, aptarta Europos Parlamento direktyva dėl tam tikrų plastikinių gaminių poveikio aplinkai mažinimo, pristatyti Europos gaiviųjų gėrimų pramonės įsipareigojimai:

  • Iki 2025 m. gaiviųjų gėrimų pirminės plastikinės pakuotės bus perdirbamos;

  • PET butelių pakuočių gamybai bus naudojama vidutiniškai 25% perdirbto plastiko;

  • Visuose ES rinkose bus didinamas pirminių plastikinių gaiviųjų gėrimų pakuočių surinkimas;

  • Gaiviųjų gėrimų pirminės plastikinės pakuotės bus pakartotinai panaudojamos ir kt.

Forumo metu taip pat buvo aplankytas vienas iš trijų Vienos atliekų perdirbimo įrenginių, iš kurių gaunamos energijos užtenka Vienos miestui šiltuoju metų laiku. Jame daugiausia yra perdirbamos maisto pakuočių atliekos. Šiuo atžvilgiu Viena yra puikus pavyzdys daugumai Europos miestų.

CCASF2018_002.jpg
CCASF2018_061 (1).jpg
image1 (4).jpeg

Pasirašytas susitarimas mažinti cukraus kiekį produktuose

Sveikatos apsaugos ministerija su keliomis šalies ir tarptautinėmis kompanijomis pasirašė susitarimą mažinti cukraus kiekį produktuose. Tai žingsnis į priekį gerinant situaciją ir produktų sudėtį. Tarp pirmųjų prisijungusių prie šios iniciatyvos ir pasirašiusių susitarimus buvo ir du asociacijos "Lietuvos gėrimai" nariai UAB "Eckes - Granini Lietuva" ir UAB "Coca-Cola HBC Lietuva". Džiaugiamės, kad mūsų nariai kartu su kitomis įmonėmis eina susitarimų keliu, ir prisideda prie savanoriško produktų sudėties gerinimo.

26904262_10156336574484113_7374428631552965290_n.jpg
26907255_10156336571969113_2237444313064326570_n.jpg

Įvyko pirmasis Gėrimų pramonės forumas

Prieš pat Naujuosius metus, asociacija „Lietuvos gėrimai“ organizavo pirmąjį Gėrimų Pramonės Forumą pakuočių užstato sistemos tema, kuriame dalyvavo LR Aplinkos ministerijos, VšĮ „Užstato sistemos administratorius“ (USAD) ir Lietuvos gėrimų pramonės atstovai. Renginys vyko Lietuvos verslo konfederacijos, kurios narys yra asociacija „Lietuvos gėrimai“, patalpose.

Šio forumo pagrindinis tikslas - sukurti platformą aktualioms diskusijoms vykti, skatinti dialogą ir bendradarbiavimą tarp verslo ir reguliuojančių institucijų bei organizacijų. Viena iš tokių temų, aktuali visiems gėrimų gamintojams ir importuotojams – gėrimų pakuočių užstato sistema.

Užstato sistemos tema verslui kelia daug klausimų: kokie yra užstato sistemos, veikiančios jau porą metų, pasiekimai, kokios prognozuojamos tendencijos dėl verslo mokesčių VšĮ "Užstato sistemos administratorius", kokie teisės aktų pakeitimai inicijuojami, tobulinant pakuočių užstato sistemą, kokį poveikį jie turės užstato sistemos ir gėrimų pramonės augimui bei daug kitų klausimų.

Asociacijos tikslas pirmojo gėrimų pramonės forumo metu buvo sudaryti galimybę VšĮ "Užstato sistemos administratorius" ir LR Aplinkos ministerijos atstovams pateikti informaciją gėrimų gamintojams ir importuotojams, o šiems gauti atsakymus į aktualius klausimus bei sukurti produktyvią  diskusiją, kurios metu būtų iškeltos idėjos bei problemų sprendimo būdai naudingi tiek verslui, tiek VšĮ „Užstato sistemos administratoriui“ ir Aplinkos ministerijai.

Ateityje planuojama organizuoti Gėrimų pramonės forumus kitomis, industrijai aktualiomis temomis.

IMG_0881.JPG

Partnerystė su VšĮ Baltijos maisto organizacija

Asociacija "Lietuvos gėrimai" pasirašė partnerystės sutartį su VšĮ Baltijos maisto organizacija.

Baltijos maisto organizacija (Baltic Food Organisation) - ne pelno siekianti organizacija, kurios tikslas pristatyti savo atstovaujamų narių (maisto ir gėrimų pramonės įmonių) idėjas bei interesus visuomenei. BFO siekia skatinti Lietuvos ir Baltijos šalių maisto sektoriaus įmonių konkurencingumą bei verslo vystymą bei vykdo Europos Sąjungos ir Lietuvos finansuojamas žemės ūkio produktų informavimo ir pardavimų skatinimo veiksmų programas.

Kartu Asociacija "Lietuvos gėrimai" ir VšĮ Baltijos maisto organizacija sieks bendrų tikslų kuriant stiprų teigiamą maisto pramonės įvaizdį Lietuvoje ir kitose valstybėse, bendradarbiaus skatinant Lietuvos valdžios institucijas aktyviau prisidėti vystant Lietuvos maisto pramonės potencialą bei kitais būdais vystys Lietuvos maisto pramonę.

Lietuviškų gėrimų vakaras Kinijoje

Norime pasidžiaugti, kad mūsų asocijuoti nariai Magnum sultys ir My Drink dalyvavo LR ambasados Kinijoje organizuotame renginyje "Lithuania Beverages evening", kurio metu buvo pristatytas Lietuvos gėrimų sektorius bei investicinė aplinka.  Taip pat buvo siūloma susipažinti ir paragauti lietuviškų gėrimų Kinijos verslo atstovams. Susirinko didelė grupė galimų pirkėjų iš prekybos tinklų, viešbučių, restoranų bei šio verslo asocijuotų institucijų atstovai, kurie paragavo bei pasiėmė pavyzdžius mūsų asocijuotų narių gaminamos produkcijos.

Sveikiname naujus narius

2015 Rugsėjo 1 d.

Sveikiname naujus asocijuotus narius, tarptautinę gėrimų industrijos konsultacinę kompaniją My Drink, pirmąjį lietuvišką gėrimų startuolį Hello Hungry, vieną seniausių alaus daryklų, gaminančią ir gaiviuosius gėrimus, AB "Kauno Alus", vienintelę alaus ir natūralių gėrimų daryklą Vilniuje "Vilniaus alus" bei vieną pirmaujančių Europoje gėrimų bendrovių "PepsiCo", prisijungus prie "Lietuvos gėrimų".

Taip pat labai džiaugiamės nauju mūsų partneriu, rinkos tyrimų kompanija "Nielsen".